הבנק הבינלאומי הגיש תביעה כנגד אפיק הירדן ובעלי השליטה בה בסך 7.77 מיליון שקל

לטענת הבנק, החברה חייבת כספים אלה בגין אשראים והלוואות שהועמדו לה ולא נפרעו ; כפועל יוצא מהגשת התביעה הטיל הבנק עיקולים אצל גורמים שונים המחזיקים או עתידים להחזיק כספים של החברה ובעלי השליטה

חברת אפיק הירדן הודיעה היום (ב') לבורסה כי אתמול הוגשה נגדה בבית המשפט המחוזי בת"א, תביעה בסדר דין מקוצר, על-ידי הבנק הבינלאומי הראשון בגין חוב כספי בסך של 7.770 מיליון שקל. התביעה הוגשה גם כנגד בעלי השליטה בחברה יאיר ושלמה עיני, אשר ערבים להתחיבויותיה של החברה לבנק.

לטענת הבנק, החברה חייבת כספים אלו בגין אשראים והלוואות שהועמדו על ידי הבנק לחברה ולא נפרעו בשעה שהבנק פנה לחברה בדרישה לפירעון כאמור. כפועל יוצא מהגשת התביעה, הטיל הבנק עיקולים אצל גורמים שונים המחזיקים או עתידים להחזיק כספים של החברה או של בעלי השליטה.

החברה ובעלי השליטה בה הודיעו כי הם בוחנים את צעדיהם נוכח הגשת התביעה.

בנוסף הודיעה החברה כי היום (ב') זימן נאמן מחזיקי האג"ח את אסיפת בעלי אג"ח מסדרה ג' ליום ד' הקרוב ה-14 בינואר בשעה 14:00. כאשר על סדר היום הסמכת יו"ר הדירקטוריון למלא את תפקיד המנכ"ל או להפעיל את סמכויותיו, כמוכן תידון האסיפה בהסמכת הנאמן לנקוט בכל הליכי האכיפה נגד החברה לרבות הליכי פירוק וכינוס. בהארכת תוקף מינויה של נציגות מחזיקי אג"ח ג', החלטה בדבר העמדה לפירעון מיידי של כל היתרה הבלתי מסולקת של אגרות החוב (ג') של החברה.

אתמול (א') דווח "גלובס" כי מחזיקי האג"ח הגישו בקשה לפירוק החברה. ההחלטה התקבלה במסגרת אסיפת מחזיקי האג"ח מסדרה ב' . נציג מחזיקי האג"ח מול החברה: "בעלי השליטה לא מראים נכונות, יכולת או רצון להזרים כסף". ההחלטה על המהלך התקבלה באסיפת מחזיקי אג"ח ב', לאחר שהחברה לא שילמה את חובה כלפיהם בנובמבר האחרון, והמו"מ על הסדר עם נציגותה התפוצץ.

בדווח שהציגה החברה היום לבורסה מודיעה החברה כי הבקשות הללו טרם הומצאו לידיה, כמו גם תוצאות האסיפה של מחזיקי אגרות החוב (סדרה ב') של החברה.

אפיק הירדן היא דוגמה קלאסית לבועה ששררה בשוק ההון הישראלי, ואפשרה לחברות לגייס כספים בקלות. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2008 בהפסד של 28.5 מיליון שקל, ועם תזרים מזומנים שלילי בגובה 48.4 מיליון שקל. רואי החשבון של החברה צירפו לדו"חותיה לרבעון השלישי הערת "עסק חי", בשל חשש מחדלות פירעון. לחברה חובות של כ-470 מיליון שקל, מתוך זה כ-216 מיליון שקל ל-3 סדרות אג"ח.