רשת 13 | בלעדי

התקדמות במו"מ בין רשת 13 לאנטנה גרופ: היוונים מבקשים שותפות מלאה

ל"גלובס" נודע כי במגעים בין הצדדים חלה התקדמות, ולאור שביעות הרצון של היוונים מבדיקת הנאותות שמתקיימת בימים אלה, הם מבקשים שותפות מלאה במניות הערוץ • בשלב הזה מוקדם לברך על המוגמר, שכן אפשרות שהעסקה תיפול בסופו של דבר עדיין קיימת

למרות הסיכויים הלא גבוהים שנתנו בשוק המדיה למו"מ בין בעל השליטה ברשת 13, לן בלווטניק, לחברה היוונית אנטנה גרופ על כניסתה כשותפה בערוץ, ל"גלובס" נודע כי במגעים בין הצדדים חלה התקדמות, ולאור שביעות הרצון של היוונים מבדיקת הנאותות שמתקיימת בימים אלה, הם מבקשים שותפות מלאה במניות הערוץ.

שלא לייחוס, מבהירים מקורבים כי אכן ישנה התקדמות במו"מ, אולם בשום תסריט לא אמורים היוונים להגיע לשליטה בערוץ, ובכל מקרה בשלב הזה מוקדם לברך על המוגמר, שכן אפשרות שהעסקה תיפול בסופו של דבר עדיין קיימת.

אנטנה גרופ היא חברת תקשורת יוונית המפעילה מספר ערוצי טלוויזיה שירותי רדיו, תוכן דיגיטל ועוד. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס" בעבר, כבר בחנה החברה מספר פעמים את האפשרות להשקיע בעסקי מדיה בישראל, וגם האפשרות לרכוש מניות ברשת כבר נבחנה בעבר. החיבור של החברה היוונית לישראל היא דרך בעל השליטה בערוץ, לן בלווטניק, המיודד עם בעל השליטה באנטנה גרופ, תיאודור קיראקו.

אולם נראה כי הפעם הבדיקה שנערכת היא רצינית יותר ובין הצדדים מתקיימת בדיקת נאותות בפירמת סומך חייקין.

אתמול (ב') עברה הדרך לעסקה משוכה חשובה, כשבין הנהלת רשת 13 לעובדי חברת החדשות נחתם הסכם שהסדיר את תוכנית ההתייעלות שמעוניינת הנהלת רשת 13 לבצע. יישום תוכנית ההתייעלות הייתה מרכיב חשוב בתוכנית העסקית שהציג מנכ"ל הערוץ, אבי בן טל, למנכ"ל החברה היוונית, ויישום התוכנית כולה היה מרכיב קריטי מצד היוונים להיתכנות העסקה, כיוון שהתוכנית אמורה לשקף איזון בין ההכנסות להוצאות.

במסגרת ההסכמות בין רשת לעובדי חברת החדשות יעמוד הקיצוץ בתקציב על היקף נמוך מהמתוכנן גם במונחים של כסף וגם במונחים של צמצום כוח האדם. אולם קיצוץ זה, ביחד עם הקיצוץ ברשת עצמה, אמור להביא לחיסכון של כ-50 מיליון שקל בשנה.

במקביל לחיסכון בהוצאות מוביל בן טל צעדים שאמורים להציג שיפור ברווחיות של הערוץ, לפחות בתקופה הנוכחית. בן טל עושה זאת על ידי שיבוץ התוכנית הישרדות כמעט על פני כל השבוע. הרייטינג הגבוה של הישרדות לצד הרייטינג המאכזב של התוכנית המתחרה בקשת, MKR, מאפשרת לרשת לקבל חלק יחסי גבוה יותר מההוצאה לפרסום בטלוויזיה בתקופה זאת. נזכיר כי הפריים טיים אמנם קצר בזמן, אולם הוא מנקז אליו כ-80% מההכנסות לפרסום.