מסתמן: שיפור בבעיית הכיסוי הסלולרי בירושלים

בעקבות סיכום בין משרד התקשורת, עיריית ירושלים והחברות הסלולריות - צפויה העירייה להפחית דמי שכירות לאנטנות ולקדם היתרים לכ-20 אתרים ברחבי העיר

עיריית ירושלים  / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
עיריית ירושלים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

אופטימיות זהירה בקרב החברות הסלולריות ומשרד התקשורת, וזאת בעקבות המעורבות שמגלה ראש עיריית ירושלים, משה לאון, בסוגיית האנטנות הסלולריות. נודע כי החברות הסלולריות קבלו עדכון על כך שעיריית ירושלים החלה במספר צעדים שנועדו לאפשר בנייה של 10-20 אתרים בעיר בשנה הקרובה, ובכך צפוי שיפור משמעותי בבעיות הקליטה והכיסוי בעיר.

משרד התקשורת פועל בשנה האחרונה עם עיריית ירושלים ועם ראש העיר משה לאון, במטרה להתמודד עם הבעיה הקשה שיש בירושלים - של היעדר כיסוי מספק וביצועים גרועים של הרשתות בעיר בשל הסירוב העיקש של העירייה לאפשר בניית אתרי סלולר.

המשרד פועל ביתר שאת בשנה האחרונה על מנת להסיר חסמים רגולטוריים המונעים פריסת אנטנות סלולר, בדגש על המרחב העירוני, וירושלים היא אחת הערים הקשות והמורכבות ביותר בנושא הזה. רוני חורי, מנהל אגף פיקוח טכנולוגי במשרד התקשורת, הופקד על הטיפול בנושא, ובשנה האחרונה הוא מקדם פתרונות מול רשויות בכל הארץ.

במסגרת זו אף הוקמו שני אתרים חדשים בירושלים בחציון ב' של 2020, אך לאחר קיפאון של שנים ארוכות, ולנוכח הגידול הרב בהיקף האוכלוסייה והבנייה בעיר, מדובר בטיפה בים.

לגלובס נודע כי השבוע נרשם הישג משמעותי בהסרת חסם פריסה נוסף - הפחתה במחירי השכירות שגבתה העירייה על מיקומי האנטנות. המהלך הושג לאחר עבודה משותפת של צוות המשרד, יחד עם חברות התקשורת, מחלקת נכסים בעירייה, מנכ"ל העיר וכמובן ראש העיר.

בדיון בנושא גובה השכירות לאנטנה באתרים של העירייה החליטה העירייה על הנחה של 33% והפחתת הסכום מ-7,000 שקל ל- 4,700 שקל לחודש. עוד נודע לגלובס כי העירייה החליטה שבמקרה שיידרש פירוק של אתר בשל ויכוח על היטלי השבחה, העירייה תממן את עלות הפינוי של האתר, אם החברות יחליטו לפרקו. אחד הקשיים הגדולים ביותר בבניית אתרים בירושלים נבע מהוויכוח סביב דרישות העירייה להיטל השבחה בבניינים שבהם הותקנו אתרים סלולריים.

כאמור, זוהי אבן דרך חשובה נוספת בתהליך להקמת אנטנות סלולריות בעיר, כאשר בימים אלה נבחנת הקמה של כ-10 אתרים חדשים ובהמשך נבחנת הקמה של מעל 20 אתרים נוספים בכל רחבי העיר. המנה הראשונה של האתרים צפויה להתקדם כבר בחודשים הקרובים.