עופר כסיף | בלעדי

פרקליט המדינה: להגיש כתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף בגין תקיפת שוטר

עו"ד עמית איסמן קיבל את עמדת המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, ופרקליט מחוז ירושלים, עו"ד דני ויטמן, כי יש להעמיד לדין את ח"כ כסיף בגין תקיפת שוטר • כעת התיק ממתין להחלטת היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, שצפויה לזמן את כסיף לשימוע לפני הגשת כתב האישום • בחקירתו במשטרה הכחיש כסיף כי תקף את השוטר

ח''כ עופר כסיף / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח''כ עופר כסיף / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בדרך לכתב אישום נגד ח"כ עופר כסיף (חד"ש): פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן, קיבל את עמדת המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר, ופרקליט מחוז ירושלים, עו"ד דני ויטמן, כי יש להעמיד לדין את ח"כ כסיף בגין תקיפת שוטר. כעת התיק ממתין להחלטה הסופית של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, שצפויה לזמן את כסיף לשימוע לפני הגשת כתב האישום.

המלצת המשטרה, שהועברה ליועצת המשפטית לממשלה, היא להעמיד לדין את ח"כ כסיף בגין תקיפת שוטר. 

החקירה נגד עו"ד דוד חודק: תיק שסגירתו נולדה עם פתיחתו | עו"ד דן אלדד, דעה
"חוק דרעי 2": הוגשה הצעת החוק שנועדה להחזיר את אריה דרעי לתפקיד שר 

גורם בכיר במשטרה אמר לגלובס בתחילת אוקטובר כי "התיעוד מלמד על תקיפה מצידו של כסיף נגד השוטר. יידע כל אדם שיתקוף שוטר כי משטרת ישראל תמצה איתו את הדין. אפס סובלנות לאלימות נגד שוטרים".

כזכור, בתחילת אוגוסט חשפנו בגלובס כי המשטרה, על דעת היועמ"שית בהרב-מיארה, החליטה לזמן לחקירה באזהרה את ח"כ כסיף, וזאת בגין תקיפת שוטר באירוע שהתרחש בחודש מאי 2022, בו תועד כסיף תוקף שוטר במכת אגרוף לפניו, זאת לאחר שהשוטר סירב לאפשר לכסיף להיכנס לאזור שנאסר לכניסה על-ידו. לדברי כסיף, הוא הגיע להפגנה במסאפר יטא נגד הכוונה לגרש את התושבים המקומיים. 

כסיף: "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב" 

ח"כ כסיף טען כי לא תקף כלל את השוטר. לדבריו, "השוטרים הפרו את חסינותי שוב ושוב במהלך התהלוכה השקטה ומנעו ממני את תנועתי החופשית. הגדיל לעשות אחד השוטרים, כשאיים ואמר לחברו: 'אם הוא ימשיך - לא רק אעצור אותו, אלא אירה בו'. אותו שוטר סירב למסור לי את שמו ואף האשים אותי שאיימתי לדרוס אותו. שוב המשטרה משקרת כדי לכסות על אלימותה, מחדליה ופשעיה".

בהמשך הכחיש כסיף כי הכה את השוטר, זאת למרות שכבר פורסם התיעוד שמראה בבירור לכאורה כי הוא אכן תקף את השוטר.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, פנה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה כי תורה על פתיחה בחקירה נגד כסיף לאחר האירוע. אחרי בחינה של גבולות החסינות הפרלמנטרית ודין ודברים מול המשטרה, החליטה היועמ"שית בהרב-מיארה כי יש לחקור את כסיף באזהרה בחשד לתקיפת שוטר.

בחקירתו במשטרה שלל כסיף מכל וכל את הטענה כי תקף את השוטר, וטען כי מדובר בטעות אופטית בשל זווית הצילום. כסיף עמד על כך שגרסת השוטר לפיו תקף אותו היא גרסה שקרית, ודווקא הוא הקורבן באירוע.

לאחר סיום חקירת המשטרה, התיק הועבר לפרקליטות, שהחזירה אותו שנית למשטרה לצורך השלמת חקירה, אותה סיימה עוד בדצמבר 2022.

כעת, כאמור, ממתינים להכרעה הסופית של היועצת המשפטית לממשלה, שצפויה לאשר את זימון כסיף לשימוע לפני הגשת כתב אישום בגין תקיפת שוטר.

ממשרד המשפטים לא נמסרה תגובה. 

עם זימונו לחקירה טען ח"כ כסיף כי "'הפשיזם לא מתחיל כאשר יורים באנשים ברחובות, אלא כאשר רשויות המדינה (המשטרה, הפרקליטות, היועמ"ש) מתייחסות באופן שונה לפעילות פוליטית משמאל ומימין' (פרופ' זאב שטרנהל)'. ואידך זיל גמור". 

*** חזקת החפות: ח"כ עופר כסיף לא הורשע, ועומדת לו חזקת החפות.