כתב אישום בכפוף לשימוע נגד חבר הכנסת לשעבר אביר קארה: הצביע פעמיים

קארה יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, על כך שהצביע בכנסת במקום ח"כ עידית סילמן • עורך דינו: "בשימוע נשכנע כי במעשיו של קארה אין דבר פלילי"

חבר הכנסת לשעבר אביר קארה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
חבר הכנסת לשעבר אביר קארה / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חבר הכנסת לשעבר אביר קארה יועמד לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות של זיוף בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, על כך שהצביע בכנסת במקום ח"כ עידית סילמן. 

תיקון רך או קץ הדמוקרטיה: מה חשבו שופטי העליון על צמצום עילת הסבירות
ביטול עילת הסבירות: מה ההיסטוריה מלמדת על יכולת בג"ץ לפסול את החוק

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה לקארה כי היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע. לפי הודעת הפרקליטות, החשד הוא כי במהלך יולי 2021, עת שימש קארה כחבר כנסת וכסגן שר במשרד ראש הממשלה, בעת ההצבעה על אחת מההסתייגויות לחוק הביטוח הלאומי, הוא הצביע ממסך ההצבעה שלו. מיד אחר-כך הוא רכן לעבר מושבה הסמוך של ח"כ עידית סילמן, ובעודה עושה את דרכה אל מקומה, הצביע גם ממסך ההצבעה שלה. כך, נטען, יצר קארה רישום במערכת ההצבעה הנחזה לשקף הצבעה שנעשתה על-ידי שני חברי כנסת שונים, בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים. לאחר שפנו אליו חברי הכנסת שישבו בסמוך והתריעו בפניו כי ידווחו ליו"ר הכנסת על כך שהוא הצביע פעמיים, הוא אכן עשה כן. את החקירה ניהלה יאח"ה בלה״ב 433 במשטרת ישראל.

סנגורו של קארה, עו"ד עדי כרמלי, מסר בתגובה: "הבוקר קיבלנו את כתב החשדות וההזמנה לשימוע. בימים הקרובים נצלם את חומרי החקירה לקראת השימוע בו, נשמיע את טיעונינו ונשכנע כי במעשיו של קארה אין דבר פלילי".

*** חזקת חפות: אביר קארה לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.