הכי גבוה זה שנה וחצי: מחיר הדלק יעלה מחר ב-16 אגורות

ההתייקרות נובעת מעלייה במחיר הנפט בעולם בשילוב עם היחלשות של השקל אל מול הדולר בתקופת החישוב • התייקרות הדלק מצטרפת לגל של עליות מחירים במשק • מעבר להתייקרויות שנרשמו באחרונה על מדפי רשתות שיווק המזון, גם תעריף החשמל יתעדכן כלפי מעלה ב-2.6% החל בפברואר

תדלוק בתחנת דלק / צילום: איל יצהר
תדלוק בתחנת דלק / צילום: איל יצהר

הדלק יתייקר בחצות הלילה שבין רביעי לחמישי, ויעלה 7.38 שקלים לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת במהלך חודש פברואר - כך הודיע היום (ג') משרד האנרגיה. מדובר בעליית מחיר של 16 אגורות לעומת תעריף הדלק של ינואר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 22 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.

מחיר הדלק החדש הוא הגבוה ביותר שנרשם מזה שנה וחצי, מאז שהגיע ל-8.08 שקלים לליטר ביולי 2022 על רקע מלחמת אוקראינה.

שלוש דרכים בהן ארה"ב יכולה להעניש את איראן על המתקפה בה נהרגו חיילים אמריקאיים 
נתניהו עוד עשוי להתאושש פוליטית ועד מתי תימשך המלחמה? 

ההתייקרות נובעת מעלייה במחיר הנפט בעולם בשילוב עם היחלשות של השקל אל מול הדולר בתקופת החישוב. סיבה נוספת לעליית המחירים היא ההחלטה של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', להחזיר את מס הבלו על הדלק לרמתו המלאה.

מאז אפריל 2022 ועד לפני סוף 2023, נקבעו מדי חודש באוצר הפחתות במס הבלו בסכומים משתנים, שתכליתן הייתה לשמור את המחיר יציב מתחת לרף ה-7 שקלים. במסגרת הקיצוצים לתקציב המדינה החדש לשנת 2024 הוחלט לבטל את הפחתת המס, שעלתה לקופת המדינה בשנה שעברה ביותר ממיליארד שקל באובדן הכנסות. בהתאם, המחיר בתחנות הדלק קפץ בתחילת ינואר ב-28 אגורות לליטר, לכדי 7.22 שקלים.

התייקרות הדלק מצטרפת לגל של עליות מחירים במשק. מעבר להתייקרויות שנרשמו באחרונה על מדפי רשתות שיווק המזון, גם תעריף החשמל יתעדכן כלפי מעלה ב-2.6% החל בפברואר. התייקרות החשמל צפויה לגרור התייקרות נגזרת בתעריף המים, שהפקתם מצריכה שימוש רב באנרגיה מצד חברת מקורות.