נערכת להרחבת השירות: הוט תרכוש חשמל מדליה

במסגרת ההסכם, הוט אנרג'י תרכוש חשמל מקבוצת דליה, ותאפשר ללקוחות אפשרויות במסלולים משולבי שירותי תקשורת וחשמל • בעקבות פתיחת שוק החשמל לתחרות הודיעה קבוצת הוט על כניסתה לתחום אספקת החשמל למשקי בית ועסקים • הוט היא שחקנית גדולה שנכנסה לשוק, שאליו הצטרפה לאחרונה גם בזק

משרדי הוט. בעיגול: מנכ''לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: מץ 76, יח''צ אוהד רומנו
משרדי הוט. בעיגול: מנכ''לית הוט, טל גרנות-גולדשטיין / צילום: מץ 76, יח''צ אוהד רומנו

קבוצת הוט חתמה היום (ד') על הסכם רכישת חשמל מקבוצת דליה למשך עד עשר שנים. ההסכם מגיע על רקע היערכות הוט להרחבת שירות אספקת החשמל הפרטית לכלל לקוחות הקבוצה, ולהשקת חבילות משולבות תקשורת וחשמל שיוצעו ללקוחות הקבוצה.

משרד האנרגיה בדרך להסיר חסם לפתיחת התחרות בשוק החשמל 
137 מיליארד שקל פחות מהתוכניות: השיתוק הצפוי עד אישור התקציב 

במסגרת ההסכם, הוט אנרג'י תרכוש את החשמל מדליה, ותאפשר ללקוחות אפשרויות במסלולים משולבי שירותי תקשורת וחשמל. נזכיר, כי בעקבות פתיחת שוק החשמל לתחרות הודיעה קבוצת הוט על כניסתה לתחום אספקת החשמל למשקי בית ועסקים ובמהלך השנה האחרונה השלימה פיילוט מוצלח. כעת נערכת החברה לעלייה בביקוש ולהרחבת השירות לכלל לקוחותיה.

"ההסכם עם קבוצת דליה, שמחזיקה בניסיון רב בייצור ואספקת חשמל, ממצב את קבוצת הוט כשחקן מרכזי בתחום אספקת החשמל הפרטי", אמרה טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית קבוצת הוט. "הודעת משרד האנרגיה ורשות החשמל, על הסרה מסתמנת של מגבלת המונה החכם להצטרפות, צפויה לייצר ביקושי שיא לחשמל".

עובד דבי, מנכ"ל קבוצת דליה אנרגיות, הוסיף: "במקביל להרחבת כושר ייצור החשמל ורכישת תחנת הכח אשכול, פועלת קבוצת דליה להרחבת ערוצי ההפצה ופנייה לפלחי שוק חדשים".

תוכנית עסקית עם יעד של 400 אלף לקוחות עד 2030

הוט היא שחקנית גדולה שנכנסה לשוק החשמל, שאליו הצטרפה לאחרונה בזק, שחתמה לפני כשלושה שבועוות על מזכר הבנות לשיתוף פעולה עם PowerGen, חברה בשליטת קרן ג'נריישן, שבו תוקם חברה־בת משותפת בשיעורי אחזקה זהים, לשיווק, מכירה ואספקת חשמל לצרכנים ביתיים ולעסקים קטנים.

על אף התחרות, התוכנית העסקית של המיזם הגדירה יעד של 400 אלף לקוחות עד סוף שנת 2030, כאשר בשנה זאת, לפי חברת הייעוץ BDO, נתח השוק שצפוי לעבור למתחרי חברת החשמל מוערך בכ־10 מיליארד שקל.

בשבוע שעבר הודיע שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן על הסרה מסתמנת של מגבלת המונה החכם, שמגבילה את יכולת ניוד החשמל. בעקבות כך, כל אחד מ־3.1 מיליון הלקוחות הפרטיים והעסקיים יוכל החל מהרבעון השלישי של השנה לנייד את החשמל שלו לחברה אחרת, פריבלגיה שלה זוכים כיום רק כ־600 אלף לקוחות.

בסיום התהליך כל לקוח יוכל לעבור חברה בשירות החשמל

לפי ההודעה, חברת נגה - ניהול מערכת החשמל תתאים את המענה הטכנולוגי הנדרש כדי שניתן יהיה להתנייד גם על בסיס המונים הישנים שמספקים פחות מידע למערכת. לוח הזמנים המתוכנן כולל יציאה החודש לשימוש לציבור במליאת רשות החשמל לצורך הסרת החסמים. לאחר מכן יהיו שלושה שבועות לתגובה, כשבאפריל צפויה החלטה במליאת רשות החשמל. בסיומו של התהליך, אם הכל יעבוד בהתאם ללוחות הזמנים, החל מהרבעון השלישי - כל לקוח יוכל לעבור חברה בשירות החשמל.

כיום יש יותר מ־40 חברות שנרשמו לקבלת רישיון לספק חשמל, כשמתוכן 18 פעילות. זאת, בצל המפנה שהחל בחודש שעבר שבו ספקי החשמל יכולים לקנות חשמל מיצרני החשמל, ולשווק אותו לצרכן.