שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי • גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock
בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

סופר מיקרו קמפיוטר  (Super Micro), יצרנית השרתים בהם משובצים שבבי אנבידיה  שמנייתה הושפעה באופן העמוק ביותר מהעליות של מניית הבינה המלאכותית הפופולרית, לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי, על אף שמכירותיה זינקו כמעט פי 3 בהשוואה לרבעון המקביל. כתוצאה, נפלה מניית החברה במסחר המאוחר בנאסד"ק בחדות ולאחר מכן התייצבה על מחיר הנמוך ב- 7% ממחיר הסגירה.  

עסקה או פעולה ברפיח? שלושה כלכלנים מנתחים את ההשלכות
בדיקת גלובס | מועדון ה-10 מיליון דולר הישראלי

סופר מיקרו דיווחה על הכנסות של 3.85 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה. אלה היוו אמנם הכנסות שיא לחברה, אך הן לא עמדו בציפיות האנליסטים שעמדו על 3.96 מיליארד דולר. לשם השוואה, מכירות סופר מיקרו ברבעון המקביל אשתקד עמדו על 1.28 מיליארד דולר בלבד.

טווח התחזית המכירות לרבעון השני נע בין 5.1 מיליארד ל- 5.5 מיליארד דולר, גבוה מהצפיות בוול סטריט שעמדו על 4.9 מיליארד בטרם פרסום הנתונים. למרות התוצאות המעורבות והירידה במחיר המניה, סופר מיקרו היא עדיין אחת המניות הצומחות ביותר בוול סטריט בשנה האחרונה: מתחילת 2023 ועד היום היא עלתה בשיעור של 917% בשל העובדה ששרתיה משמשים בין השאר פעילות בינה מלאכותית בקרב ענקיות הטכנולוגיה. אפילו אנבידיה עלתה פחות ממנה באותה התקופה: ב-482% בלבד.  

ביצועים פושרים ל-AMD ברבעון השני

גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה כמו קודמתה הורדה דרמטית במחיר המניה. נכון לכתיבת שורות אלה היא מתרסקת בקרוב ל-7% במסחר המאוחר בנאסד"ק, זאת למרות שהציגה הכנסות גבוהות מהתחזיות משבבי השרתים שלה, המיועדים בין השאר גם לפעילות בינה מלאכותית. בתחום זה, דיווחה AMD על הכנסות של 2.34 מיליארד דולר, גבוה במעט מהתחזיות שצפו הכנסות של 2.31 מיליארד דולר. גם בשורת ההכנסות הכלליות עלתה AMD על התחזיות עם הדיווח על מכירות של 5.5 מיליארד דולר בהשוואה לתחזיות של 5.45 מיליארד. 

יחד עם זאת, בשורת התחזית, הולכת AMD בדרכה של המתחרה אינטל  וצופה ביצועים פושרים לרבעון השני של השנה. תחזיות החברה נעות על טווח של 6-5.4 מיליארד דולר, ביחס לתחזיות של 5.72 מיליארד דולר. כמו אינטל, גם AMD סובלת מצמיחה איטית במכירות - כאשר כלל ההכנסות ברבעון הראשון עלו בסך הכל בכ-3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. כמו אינטל, גם AMD חשופה למגזר הצרכני שבו מכירות המחשבים האישיים נמוכים יותר ברבעון הראשון של השנה. בחברה הצליחו לבזר את תחום הפעילות גם לשבבי שרתים עם המעבד MI300, מאיץ גרפי שנועד להתחרות ב-H100 של אנבידיה. כזכור, אינטל השיקה את המחולל גאודי 3, שלטענתה מתעלה על שני המתחרים רק לפני מספר שבועות.