גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press
מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

המופעים האנטישמיים בקמפוסים בארה"ב, הכוללים אלימות כלפי סטודנטים יהודים, הסתה לרצח עם, הצדקת אונס והטרדות קשות, אינם מחאה ספונטנית. נראה בבירור שמושקע במחאות האלה הרבה מאוד כסף. אוהלים יקרים, ציוד הגברה, קמפיין ברשתות, מסרים מתואמים, הסעות ועוד ועוד. לאופרציה כזאת נדרש מימון משמעותי, שקשה להתחקות אחר מקורו.

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"
 דעה | היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד
פרשנות | המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו 

דוח חדש של מכון NGO Monitor חושף את הארגונים שמתכננים את המהומות שמתקיימות ברחבי ארה"ב, וחלק מהמימון המגיע אליהן. את הדוח שיתפו דמויות בולטות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, והוא זוכה לתהודה רבה בקרב מחוקקים אמריקאים שקוראים לרדת לעומק הדברים.

ביל אקמן / צילום: Reuters, Richard Brian

את מכון NGO Monitor ייסד פרופ' ג'רלד שטיינברג בעקבות ועידת דרבן ב-2001. זו נועדה להיות ועידה עולמית נגד גזענות, אך הפכה לאירוע אנטישמי תקדימי בהובלת ארגונים לא-ממשלתיים, שלכאורה מקדמים זכויות אדם. שטיינברג, אז פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן, הבחין בצורך להקים מכון שמקדם את ערכי השקיפות והמנהל התקין בארגוני זכויות אדם, שלרוב חסינים מפני ביקורת. המכון הוקם ב-2002, ומאז מפרסם מחקרים על רשת הארגונים הלא-ממשלתיים המובילה את הקמפיין נגד ישראל, ובכלל זה תמיכה בטרור, אנטישמיות, חרמות, לוחמה משפטית ודמוניזציה. המכון מתעד ובודק את פרסומי הארגונים, את נתיב הכסף ואת השפעתם על מדיניות, ומנסה דרך מחקר להשפיע על מקבלי ההחלטות באירופה, באמריקה ובישראל. למכון מעמד מייעץ באו"ם מאז 2013.

לפי הדוח, המחאות בקמפוסים אינן ספונטניות. אלה פעילויות מתוכננות, מתואמות וממומנות היטב על ידי רשת ארגונים לא-ממשלתיים, חלקם נטועים עמוק בתנועות אנטישמיות בארה"ב. אלו כוללים את סטודנטים למען צדק בפלסטין (SJP), קול יהודי לשלום (JVP), Within Our Lifetime, הקמפיין האמריקאי לזכויות הפלסטינים, וסמידון. כל הקבוצות הללו הצדיקו את הטבח של 7.10, כמו גם פיגועי טרור נוספים, ולחלקן קשר לארגוני טרור מוכרזים בארה"ב.

ג'ראלד שטיינברג / צילום: תמונה פרטית

לדברי שטיינברג, נשיא מכון NGO Monitor, "ההתקפות האנטישמיות במוסדות היוקרתיים בעולם, עם מפגינים שתוקפים יהודים וקוראים לרצח ולאונס, משקפות תמונה קשה. על הרשויות בארה"ב לפתוח בחקירה ציבורית ושקופה, על מנת לחשוף את טבעם של הארגונים האחראים למתקפה. יש לשים דגש על המימון הסודי שמאפשר את פעילותם, ולתהות אם מדינות זרות או ישויות המוכרזות כארגוני טרור היו מעורבים במימון זה".

סטודנטים למען צדק בפלסטין: המוקד

גורמים ב-NGO Monitor אומרים כי הסיפור הוא הקושי העז להתחקות אחר מקור הכסף. לדברי כותב הדוח, כל המחאות מאופיינות בחוסר שקיפות ביחס למבנה ולמקור מימונן. עם זאת, במכון הצליחו לתעד חלק מהקרנות התומכות בארגונים.

כך למשל, הארגון סטודנטים למען צדק בפלסטין (SJP), שלפי הדוח מארגן באופן פעיל וקולני חלק מרכזי במחאה בקמפוסי העילית, אינו רשום כעמותה או כארגון, ורוב המימון שלו אינו שקוף. לדברי מחברי הדוח, יש דיווחים על כסף שמגיע מתאי סטודנטים ואפילו מדמי חבר לאגודות הסטודנטים השונות. הדוח מצא כי קרן בשם WESPAC בניו יורק מתפקדת כמוקד העברת הכסף לארגון מתרומות צד שלישי.

רק כדי לסבר את האוזן על SJP, זהו האחראי המרכזי ליצירת סביבת קמפוס עוינת ורוויה בתעמולה אנטי-ישראלית. הארגון מקיים אירועים נגד ישראל, יוזמות BDS והפחדות. לארגון תאי סטודנטים בכמעט כל קמפוס בארה"ב וכל קבוצה כזאת בכל קמפוס טוענת לפעילות עצמאית, אף שמהראיות עולה תיאום הדוק ומשאבים משותפים, המתואמים ככל הנראה באמצעות מסגרת SJP הלאומית.

הפגנה בקמפוס אוניברסיטת UCLA בלוס אנג'לס / צילום: ap, Ethan Swope

באוקטובר 2023, לאחר מתקפת חמאס, פרסמה SJP הצהרה שבה התייחסה לאלימות כ"ניצחון היסטורי להתנגדות הפלסטינית". בנוסף טענו בארגון כי "זו המשמעות של שחרור פלסטין: לא רק סיסמאות ועצרות, אלא עימות מזוין עם המדכאים". בנובמבר 2023 שלוש אוניברסיטאות - ברנדייס, קולומביה וג'ורג' וושינגטון - השעו את ארגוני הסטודנטים למען צדק בפלסטין (SJP) בשל הפרות של מדיניות הקמפוס, קריאות ברשתות החברתיות לאלימות נגד יהודים ותמיכה בחמאס בגלוי.

מייסד SJP חאתם בזיאן, מרצה באוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, הוא גם מייסד שותף של 'אמריקאים מוסלמים למען פלסטין' (American Muslims for Palestine - AMP). ב-AMP אומרים כי "אנחנו עובדים בקואליציות רחבות היקף ותומכים בפעילות בקמפוס באמצעות סטודנטים למען צדק בפלסטין".

ב-31 באוקטובר הודיע משרד התובע הכללי של וירג'יניה על חקירת AMP, וקבע כי יש "סיבה להאמין שהארגון עשוי לבקש תרומות... מבלי שנרשם קודם... בנוסף, היועץ המשפטי לממשלה יחקור טענות לפיהן הארגון השתמש בכספים שגויסו למטרות בלתי מותרות לפי חוקי המדינה, לרבות הטבות או מתן תמיכה לארגוני טרור".

 

 

קול יהודי לשלום: מימון מהאחים רוקפלר

גם בארגון 'קול יהודי לשלום' (JVP), שלוקח חלק פעיל במחאות, רוב המימון אינו גלוי. אנשיו דיווחו על הכנסות של 3 מיליון דולר ב-2021. לפי NGO Monitor, קרן האחים רוקפלר מימנה כשליש מהתקציב שהמכון איתר את מקורותיו תחת הכותרת "תוכנית לבניית שלום". הארגון מתייחס לעצמו כ"אגף היהודי" של תנועת הסולידריות הפלסטינית וכ"יהודים נגד ציונות", חרף העובדה שרבים מפעיליו אינם יהודים.

האג'נדה של JVP היא ליצור חיץ בתוך הקהילה היהודית האמריקאית, לקראת המטרה: חיסול הסיוע הכלכלי, הצבאי והפוליטי האמריקאי לישראל. מרכיב מרכזי באסטרטגיה של JVP הוא ניצול התווית שלהם כיהודים כביכול, על מנת להסיט עדויות לאנטישמיות בוטה בקמפיינים אנטי-ישראליים. הפעילות והרטוריקה של JVP כוללות עלילות אפרטהייד ורצח העם המצדיקות התנגדות פלסטינית, וקידום דימויים אנטישמיים כמו קריקטורה שבה חיילי צה"ל שותים בשמחה דם של פלסטינים מתים.

WOL: הזרוע של האחים המוסלמים באמריקה

ב-NGO Monitor מציינים ארגון נוסף שמארגן את המחאות, WOL, (Within Our Lifetime), לשעבר הסניף של SJP בניו יורק. לדברי מחברי הדוח, מקורות המימון שלו לא ידועים. ניתן לתרום לארגון באמצעות קרן WESPAC או פלטפורמה אינטרנטית בשם DONORBOX.

עבדאללה עקל, אחד המארגנים ב-WOL, משמש גם כמנהל הסברה ומעורבות אזרחית של Muslim American Society (MAS). על פי תסקיר משפטי של תובעים פדרליים, MAS "נוסדה כזרוע הגלויה של האחים המוסלמים באמריקה". במהלך הפגנה בחודש שעבר, הוביל עקל את ההפגנה תוך כדי קריאה לאבו עוביידה, הדובר הצבאי של חמאס, להפציץ את תל אביב. ב-7 באוקטובר פרסמה WOL הצהרה שבה הכריזה: "עלינו להגן על הזכות הפלסטינית להתנגד לאלימות של מתנחלים ציוניים ולתמוך בהתנגדות פלסטינית על כל צורותיה. בכל דרך אפשרית. בלי חריגים ובלי אותיות קטנות".

הפגנה של פרו-פלסטינים באוניברסיטת ויסקונסין / צילום: ap, Todd Richmond

בנובמבר 2023, WOL פרסמה מפה של מיקומים של ארגונים יהודים ופרו-ישראליים בניו יורק בטענה שיש להם "דם על הידיים" וקראה לאנשים "להפוך את המקומות האלה לחלק במחאות שלך". במרץ 2022, אינסטגרם חסמה את WOL לאחר שפרסמה קולאז' ובו מחבלות שביצעו פיגועי טרור נגד ישראל.

מאיפה מגיעה ההגנה המשפטית למפגינים

'הקמפיין האמריקאי לזכויות הפלסטינים' רשום כעמותה פטורה ממס בארה"ב. תקציבו ב-2021 עמד על 1.5 מיליון דולר והוא קיבל 355 אלף דולר מקרן האחים רוקפלר בשנים 2018-2023. הארגון מתפקד גם כצינור העברת כסף לסניף הפלסטיני המרכזי של תנועת החרם נגד ישראל, BNC, שבו חברים גם נציגים של ארגוני טרור מוכרזים על ידי ארה"ב.

הארגון קיבל מאז 2017 לפחות 300 מאלף דולר מ-Open Society Foundation של ג'ורג' סורוס, המיליארדר היהודי שתורם רבות לארגוני שמאל אנטי-ישראלים. הארגון משלם 7,800 דולר ל'חברים קהילתיים' ו-2,880-3,660 דולר ל'חברים בקמפוס' שלו, שעובדים עבורו 8 שעות בשבוע.

הארגון האחרון שמצוין בדוח הוא סמידון. גוף זה הוכרז על ידי מדינת ישראל כארגון טרור, גרמניה אסרה על פעילותו, והסניף שלו בצרפת נסגר באשמת הסתה לאלימות, אנטישמיות וטרור. לארגון קשר הדוק לארגון הטרור 'החזית העממית לשחרור פלסטין' (PFLP). הוא נחשב קיצוני מאוד, עם הפגנות אלימות ברחבי אירופה, ארה"ב וקנדה, והוא תומך ברצח וטרור נגד יהודים, וכן בחיזבאללה. מקור המימון לארגון לא ידוע, עם זאת NGO Monitor איתר קרן אמריקאית בשם Alliance for Global Justice שדרכה ניתן לתרום לו. בשיתוף פעולה עם רשויות המס בארה"ב, המכון הצליח להביא את ויזה, מאסטרכרד, פייפל וסטרייפ להפסיק לתת שירותים לקרן הזו ולסמידון.

ב-NGO Monitor מציינים גם ארגונים המספקים הגנה משפטית למפגינים, כולם פעילים בקמפיין נגד ישראל מזה שנים. בהם נמנים 'המרכז לזכויות חוקתיות', שלו תקציב של 10 מיליון דולר; Palestine Legal, שקיבל בשנים 2016-2023 מקרן האחים רוקפלר 425 אלף דולר דרך מרכז Tides; ו'גילדת עורכי הדין הלאומית' שנותנת סיוע משפטי למוחים נגד ישראל ויהודים. לגבי שלושתם, לא ברור מהיכן מגיע הכסף ומה היקפו.

כך, חוזרים ועולים שני תורמים לארגוני המחאות נגד ישראל ובעד החמאס: Open Society Foundation של סורוס וקרן רוקפלר. הארגון של סורוס תורם רבות לארגונים אנטי ישראלים וגם לארגוני חברה אזרחית מהצד השמאלי של המפה בישראל. בעבר דווח על תרומות מצטברות של מיליוני שקלים לארגונים כמו עדאלה, בצלם והקרן החדשה לישראל. המכון פרסם שב-2022 הוא השקיע בישראל וברשות הפלסטינית 8.6 מיליון דולר כתרומות לארגוני חברה אזרחית. קרן רוקפלר תורמת זה שנים למטרות אנטי-ישראליות, וגם תרמה לארגוני שמאל דוגמת שוברים שתיקה, שקיבל ממנה 620 אלף דולר מאז 2018. ארגון יש דין קיבל ממנה 360 אלף דולר מאז 2017.

עוד כתבות

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק ו-S&P 500 סגרו שבוע רביעי רצוף בעליות

נאסד"ק ירד ב-0.1% ● הדאו ב-40,000 ובוול סטריט ג'ורנל מסבירים למה המדד הזה הוא "דינוזאור", או לפחות "פגום" ● יו"ר הפד, ג'רום פאוול חולה בקורונה ●  מניות השבבים עלו השבוע ב-5% ● מיקרוסופט תציע את מעבדי AMD ללקוחות הענן שלה, במקום אלה של אנבידיה ● בבנק אוף אמריקה ממליצים על רובין הוד ● גיימסטופ פרסמה אזהרת רווח והודיעה על גיוס הון, צללה ב-20% ● רדיט ו-OpenAI הכריזו על שיתוף פעולה, רדיט זינקה ב-10% 

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם רמי שביט / צילום: יונתן לוי, מנחם רייס

רמי שביט: "בדיעבד לא הייתי קונה את המשביר. אבל בסוף הפכתי את הטרגדיה לאסטרטגיה"

כשרמי שביט רכש את המשביר אחרי פשיטת רגל, הוא חשב שעשה את עסקת חייו • אלא שאז הוא הבין שמדובר ב"כאוס מוחלט" • נגד כל הסיכויים הוא הצליח לצאת מהבור, לייצב אותה וגם להנפיק • כעת הוא מספר לערן גפן על התלאות בדרך, חשבון הנפש שנשאר איתו וגם התוכניות לכבוש את אירופה עם המותג קנת קול

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל והתחזיות הפושרות: מניית נייס נופלת בתל אביב

עילם צפוי לפרוש מתפקידו בסוף שנת 2024 וציין כי יהיה "שותף פעיל" בחיפוש אחר מחליפו ● עלות השכר המצטברת של עילם עמדה על כ-125.6 מיליון דולר בין השנים 2014-2023 ● בתוך כך, נייס פרסמה היום דוחות והציגה תחזית פושרת להמשך השנה

איזיה צ׳צ׳יק ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

הלך לעולמו איזיה צ'צ'יק שכיהן כמנהל בכיר בחברות טכנולוגיה, פיננסים ותעשייה

תפקיד הניהול המפורסם של צ'צ'יק היה כמנכ"ל קבוצת עורק בשנות ה-90 ● בהמשך כיהן כיו"ר אליאנס ובמשך שנים סייע להצמחתה ● בעשורים האחרונים כיהן בתפקידים בכירים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות שונות, ועד חודש ינואר השנה עדיין נשא בתפקיד דירקטור בחברת נקסטקום הציבורית

צילומים: מרים אלסטר/פלאש90, חיים צח/לע''מ, AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

החנינות פורחות בימי המלחמה: "ימים קשים מצדיקים את הפעלתן"

מתנדבי זק"א שפינו גופות, מילואימניקים שלחמו ברצועה ומי שאיבדו קרובים בנובה הם חלק משורה של אנשים שקיבלו חנינה מאז ה־7.10 ● מה זה אומר על הרעיון הבסיסי של שלטון חוק, ומה הסיכוי שהאנשים שחננו יחזרו לסורם?

מאיר שטייגמן ועדי ויצהנדלר, מייסדים שותפים ב־Valoo / צילום: קרן גנור

הקרן שאוספת מניות מחברות הייטק למען ילדים שניצלו ב־7 באוקטובר

חברת Valoo משיקה את קרן "למען הילדים", המבוססת על גיוס מניות סקנדרי של חברות טק עבור תרומות ● עד כה נאספו מניות בשווי של כ–20 מיליון דולר, והיעד הוא להגיע ל–100 חברות עד סוף השנה ● ישראל מתגייסת

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

כפר קאסם / צילום: איל יצהר

צמצום הפערים בחברה הערבית: האם הממשלה תתמיד בתהליך?

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם בשיתוף יוזמות אברהם: התוכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית

נשיא מצרים א סיסי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו / צילומים: AP, Shutterstock, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט)

קהיר מאיימת על ירושלים, בזמן שהיא זקוקה לגז הישראלי יותר מאי פעם

בעקבות תמרון צה"ל במרחב רפיח בוחנים המצרים מחדש את היחסים עם ישראל, אלא שנראה שבפן האנרגטי, האפשרויות של מצרים מוגבלות ● ישראל אמנם צריכה את צינורות ההולכה המצריים, אבל גם השכנה ממערב זקוקה לנו, נוכח צפי למחסור חמור בגז בקיץ

נשיא אוני' בארה"ב הוצא לחופשה אחרי שנכנע לדרישות פרו-פלסטינים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בממשל האמריקאי מאמינים שגלנט הוא האיש שיכול להביא לסיום המלחמה, נשיא אוניברסיטה בארה"ב הוצא לחופשה אחרי שנכנע לדרישות מוחים פרו-פלסטינים ומחוקקת אוסטרלית האשימה ישראל בג'נוסייד וגונתה ● כותרות העיתונים בעולם 

נמל קרטחנה, ספרד / צילום: Shutterstock, Aleksei Kazachok

ספרד מנעה מאונייה שהובילה חומר נפץ לישראל לעגון אצלה

ספינת המטען הכללי מריאן דניקה, ששטה עם דגל דנמרק, יצאה מהודו ב־8 באפריל, תוך שלפי עיתון "אל פאיס" הספרדי - היא נשאה 27 טונות חומר נפץ ● לפי שר התחבורה הספרדי, האוניה פנתה בבקשה לעגינה בקרטאחנה ב־21 במאי וסורבה

תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

דליה השיגה מימון לתחנת הכוח אשכול

חברת דליה חברות אנרגיה בע"מ, בשותפות עם חברות נוספות, חתמו על הסכם למימון רכישת תחנת הכוח אשכול בהיקף כולל של כ־9.15 מיליארד שקל לא כולל מע"מ ● רכישת האתר, שממוקם בחלקו הצפוני של אזור התעשייה באשדוד, כוללת את תחנת הכוח הקיימת וגם שטחי נדל"ן עבור מסחר ותעשייה באזור מבוקש בין נמלי אשדוד

אילוסטרציה: Shutterstock

האתר שהבטיח לעשות סדר ברגולציה לעסקים עלה לאוויר, אבל לא מקיים

רשות האסדרה פרסמה מאגר הכולל רגולציות לעסקים, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2021 ● הבעיה: המאגר לא נגיש, וכלל חלק קטן בלבד מכלל הרגולציות על עסקים

הדמיה של פרויקט The LINE מוצגת בתערוכה בינלאומית / צילום: Reuters, Balkis Press/ABACA

פרויקט הבנייה הגדול בעולם נאלץ להתמודד עם המציאות

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התוכניות של ערב הסעודית להקים גורדי-שחקים תאומים בגובה אלפי רגל ולאורך 105 מייל בעיר העתיד ניאום, איבדו מומנטום כשנקלעו לסחרור עלויות ולרצף תקלות בנייה

שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

הוועדה לבחירת שופטים בחרה 28 שופטים ורשמים חדשים

16 שופטים נבחרו לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה ולבתי משפט השלום, ו־12 רשמים בכירים מונו במרכז, בדרום ובצפון ● בבימ"ש השלום ובביהמ"ש המחוזי בירושלים טרם מונו שופטים בשל מחלוקת על זהותם ובשל דרישתו של לוין שכל המינויים יהיו בהסכמת כל חברי הוועדה, על אף שהחוק לא מחייב זאת

רס''ם רן יעבץ / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ם (מיל') רן יעבץ נפל בפיצוץ אמצעי לחימה בעוטף

יעבץ ז"ל, בן 39, שירת כלוחם בגדוד הסיור 6828 והניח אחריו הורים, אח ואחות, אישה ו-3 ילדים ● לוחם נפצע קשה מפגיעת כטב"ם של חיזבאללה שהתפוצץ במטולה • פיגוע בצומת יצהר: מחבל דקר איש קבע שהיה ברכבו ונמלט ● עדכונים שוטפים

טורטליני מלוחייה. מנה מזיכרונות הליקוט של הילדות / צילום: חיים יוסף

המסעדה התל אביבית שמציגה אלגנטיות אירופאית עם טוויסט מקומי

חברי הילדות שגדלו בעמק יזרעאל עומדים מאחורי המטבח הקלאסי המשודרג של אלנה, ומציעים מנות שהן בול מה שצריך למפלט מושלם

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

מנת כתף טלה של נסרין מנאסרה / צילום: נסרין מנאסרה

בחצר בית בכפר ערבי בגליל מצאנו את ארוחת הצהריים המושלמת

כנסייה צבעונית במיוחד, מסעדה שמגישה עוף לוהט מהטאבון וקובה נייה שהיא מעדן, סדנה לקליעת שרפרפים ומיזם נשי שלא יאפשר לכם לעזוב בידיים ריקות ● ביקור בכפר ריינה

מנכ''ל מקורות, עמית לנג / צילום: מקורות

מנכ"ל מקורות חושף איך סייעו להציף מנהרות בעזה ואיך נערכים לתרחיש של הסלמה

חברת המים הממשלתית "מקורות" התגייסה בחודשים הראשונים למלחמה למשימה דחופה וחשאית - הצפת מנהרות הטרור בעזה ● בראיון מספר המנכ"ל עמית לנג על הניסויים שנערכו בארץ, והציוד שהוטס בדחיפות ● וגם: עד מתי יהיה ניתן לדעתו למנוע את התייקרות המים?