המניה הישראלית שקפצה ב-90% מהשפל והדוחות שהזניקו את פאגאיה

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • ג'יי פרוג הציגה דוחות חזקים אך המניה צללה • פאגאיה זינקה בחדות לאחר שעקפה את התחזיות בתוצאות הכספיות • וצים סיכמה זינוק של כ-20% בשני ימי מסחר בעקבות עלייה במחירי התובלה הימית

מימין: שלומי בן חיים, גל קרובינר, אלי גליקמן / צילום: ג'ייפרוג, ענבל מרמרי, איתי רפפורט
מימין: שלומי בן חיים, גל קרובינר, אלי גליקמן / צילום: ג'ייפרוג, ענבל מרמרי, איתי רפפורט

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה חיובית, והמדדים המובילים עלו בימים חמישי ושישי בשיעור מתון של 0.2%-1.2%. כמה מניות ישראליות בלטו במסחר:

המחקר שמגלה: למה רוב האנשים לא נהנים מ"תשואה משוגעת״ 
האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה" 

ג'יי פרוג: דוחות טובים ונפילה של המניה

מניית ג'יי פרוג  נפלה ביום שישי ב-18.7% במחזור מסחר גבוה, לאחר שהחברה פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון. ג'יי פרוג, שמנוהלת על-ידי המייסד המשותף שלומי בן-חיים, היא ספקית של פתרונות שמאפשרים לבצע עדכוני תוכנה רציפים. אין סיבה ברורה לנפילה במניה: ברבעון הראשון ההכנסות היו דומות לתחזיות האנליסטים והרווח הנקי Non-GAAP למניה עקף את התחזיות, והתחזית השנתית הועלתה מעט. ייתכן שבשוק ציפו להעלאה ניכרת יותר בתחזית.

ג'יי פרוג הציגה הכנסות של מעל 100 מיליון דולר (צמיחה של 26%) ורווח נקי של 16 סנט למניה, ובסה"כ 18 מיליון דולר. לפי כללי החשבונאות GAAP החברה הציגה הפסד נקי של 27.3 מיליון דולר.

ברבעון השני החברה צופה הכנסות של 103-104 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 13-15 סנט למניה, דומה לתחזיות השוק. בשנה כולה הצפי הוא להכנסות של 425.5- 429.5 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית קודמת של 424-428 מיליון דולר, וכן רווח נקי Non-GAAP של 59-61 סנט למניה, סנט אחד יותר מהתחזית הקודמת ובסה"כ כ-70 מיליון דולר.

ג'יי פרוג נסחרת בשווי כ-3.6 מיליארד דולר, ובעקבות הירידה במניה ביום שישי היא עברה לתשואה שלילית של 4.6% מתחילת השנה.

פאגאיה: המניה קפצה בעקבות הדוחות

עוד חברה שפרסמה דוחות ביום חמישי ובלטה במסחר היא חברת הפינטק פאגאיה, שעלתה ביום חמישי ב-20% וביום שישי עלתה בעוד 0.6%, כך שכעת שווי השוק שלה מגיע ל-894 מיליון דולר. נזכיר שהחברה הגיעה לוול סטריט במיזוג ל-SPAC ב-2022 לפי שווי של 8.5 מיליארד דולר וזמן קצר לאחר מכן זינקה לשיא של כמעט 20 מיליארד דולר, אך אז נחלשה. לאחרונה היא ביצעה מהלכים שנועדו להגביר את הסחירות בה מצד גופים מוסדיים בארה"ב.

פאגאיה, בניהולו של המייסד המשותף גל קרובינר, עקפה את תחזיות האנליסטים כשהציגה הכנסות רבעוניות של 237 מיליון דולר, צמיחה של 35.2% לעומת הרבעון המקביל, ורווח נקי Non-GAAP של 20 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד קטן. בסך הכול נרשם רווח נקי של 13.3 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP, ולפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) פאגאיה הציגה הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות בסכום של 21.2 מיליון דולר, צמצום לעומת 61 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה צופה הכנסות של 235-245 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-45 מיליון דולר ברבעון השני, וב-2024 כולה ההכנסות יהיו 925 מיליון דולר עד 1.05 מיליארד דולר עם EBITDA של 150-190 מיליון דולר.

צים: התאוששות במחיר המניה

מניית צים  ממשיכה בהתאוששות שלה, ומאז השפל אליו הגיעה בחודש מרץ, המניה הוסיפה לערכה מעל 90%. בימים חמישי ושישי המניה עלתה ב-19% וסיימה את שבוע המסחר עם עלייה של 36.6%. זאת בין היתר על רקע עלייה במחירי התובלה הימית לאחרונה (אם כי הם עדיין רחוקים מהשיאים של השנים הקודמות). העליות היו במחזורי מסחר גדולים במיוחד, שייתכן שמצביעים על כניסה של גוף גדול להשקעה או אולי על מהלך של שורט סקוויז. החברה לא פרסמה דיווח בזמן האחרון, והיא צפויה לפרסם את דוחות הרבעון הראשון ב-21 במאי. ב-2023 צים הפסידה 2.7 מיליארד דולר, לאחר שב-2022 הרווח הנקי שלה היה 4.6 מיליארד דולר, על רקע ירידה חדה במחירי התובלה הימית בשנה זו.

החברה בניהולו של אלי גליקמן נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר, לאחר שהמניה ירדה ב-59% מהשיא של מרץ 2022.