אחרי יונייטד ואיזי ג'ט: חברה נוספת דוחה את החזרה לישראל

האפשרות לטוס ישירות לטורונטו תידחה עד אוגוסט: חברת התעופה אייר קנדה, שהשהתה את פעילותה בישראל, דוחה את החזרה שתוכננה ומצטרפת לאיזי ג'ט, ליונייטד איירליינס ולאייר אינדיה שהשהו את חזרתן בשל השלכות מתקפת הכטב"מים האיראנית • אייר אינדיה אמורה לחזור לפעילות בהמשך השבוע

אייר קנדה בנתב''ג / צילום: איל יצהר
אייר קנדה בנתב''ג / צילום: איל יצהר

חברת התעופה הקנדית אייר קנדה משהה את חזרתה לפעילות בישראל עד ה-5 באוגוסט. תחילה החברה דחתה את החזרה ליולי, עקב מתקפת הכטב"מים האיראנית שהביאה לשיבושים בלוח זמני הטיסות לישראל. בשעה שרוב חברות התעופה חזרו לעסקים כרגיל, היו גם כאלה שהחליטו להשהות את הפעילות בישראל.

מאז פרוץ המלחמה הצטרפו כ־8,500 משפחות לנתמכי הקרן לנפגעי טרור
הסדנה שטייסי הקרב עוברים כדי לעבד את חוויות המלחמה
המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף
מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

חברת התעופה האמריקנית יונייטד איירליינס הודיעה בסמוך למתקפה על השהיית הפעילות שלה בנתב"ג עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף השהיית הטיסות למספר ימים נוספים, עד 9 במאי. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת חודש יוני (1.6). חברת הלואו קוסט איזי ג'ט השהתה את פעילותה בישראל עד סוף אוקטובר, ווויזאייר ביטלה חלק ניכר מטיסותיה לישראל אך ממשיכה את פעילותה באופן מצומצם  משתוכנן.

בימים הקרובים חברת התעופה ההודית אייר אינדייה שהסירה את הטיסות לישראל ממערכת ההזמנות שלה עד אמצע מאי, צפויה לחזור לפעילות בישראל. לפי התכנון, חברת התעופה ההודית אמורה לחזור לפעילות ב-16.5.24, כך גם עולה מאתר החברה, אולם בלוח הטיסות של נתב"ג הטיסות עדיין לא מופיעות.

השהיית פעילות החברות הנ"ל משפיע באופן מהותי על האפשרות של ישראלים לטוס ישירות ליעדים רחוקים, היות שהחברות הללו מפעילות בשגרה טיסות לטורונטו, ניו דלהי, וניו יורק.

נכון להיום, נוסעים המעוניינים לטוס ישירות ליעדים בצפון אמריקה יוכלו לטוס עם אל על בלבד, ונוסעים המעוניינים לטוס להודו ייאלצו לטוס עם קונקשן אחד במקרה הטוב.