תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

על כל צרה שלא תבוא: כך יכולות חברות לספק לעובדים מענה רפואי בשעת חירום

מצבים רפואיים, כגון אירוע לבבי מסכן חיים, עלולים להתרחש גם במקום העבודה ובשעות הפעילות העסקית • ייעוץ רפואי ראשוני עם מוקד מקצועי, המעניק מענה מתאים, יכול במקרים רבים להרגיע את העובד, לאפשר טיפול נכון וגם להציל חיים

באירוע לב זמן התגובה הוא קריטי / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
באירוע לב זמן התגובה הוא קריטי / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף שחל

עובד מחסן של אחת מחברות הענק בארה"ב לקה בהתקף לב, ולאחר מכן, על פי הדיווחים, שכב חסר אונים, לבדו על הרצפה, במשך 20 דקות ארוכות שחרצו את גורלו; בדרום קוריאה דווח על 14 עובדים לפחות שנפטרו מהתקף לב או משבץ מוחי, ככל הנראה בשל עבודה מאומצת שביצעו כשליחים בשל הנחיות הקורונה שהפכו את תפקידם לאחד המבוקשים ביותר. נשמע מחריד? אלו רק שתי דוגמאות מתוך מיליוני מקרים המתרחשים ברחבי העולם במקומות עבודה; עובדים שמקפחים את חייהם במקום שבו הם מבלים את רוב שעות היום, פשוט משום שלא קיבלו מענה רפואי מתאים.

לעיתים המענה הזה הוא ההבדל בין הצלת חיים לאובדנם. פשוט כל כך, ואכזרי כל כך. אם אותו עובד מחסן או הסובבים אותו היו יודעים על שירות חירום שעומד לרשותם במקום העבודה, אולי היו יכולים להשתמש בו זה יכול להיות עד כדי כך פשוט: מענה רפואי זמין ונגיש הוא לא פעם ההבדל בין חיים ומוות.

"מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מראים כי אנשים שאינם מרגישים טוב מתלבטים לעיתים שעות באם לפנות לקבלת טיפול רפואי, או לכל הפחות לייעוץ רפואי", מספר יוסי רון, מנהל מגזר עסקי של חברת הטלרפואה שחל. "במקרה של אירוע לבבי, זמן ההתלבטות הזה עלול להוביל לכך שהטיפול שזקוק לו העובד יגיע מאוחר מדי".

לנהל את המצב הרפואי במקום העבודה

הסיטואציה שתוארה עד כאן מדאיגה: מצד אחד, כולנו מרגישים לפעמים לא טוב, ולעיתים נזקקים גם לטיפול רפואי; מצד שני, אנחנו לא ממהרים לפנות לקבל טיפול שכזה, אף לא לקבלת ייעוץ רפואי בסיסי כדי לוודא שהכל בסדר. ברור למה: זה לא נוח, זה דורש מאיתנו להפסיד יום עבודה, וגם מאלץ אותנו להיחשף לסכנות אחרות - הידבקויות, זיהומים וכדומה. "עדיף להישאר בעבודה. זה בטח יעבור בקרוב", אנחנו משכנעים את עצמנו. ופה מתחילה הבעיה.

"אף אחד מאיתנו לא שש להתפנות לבית החולים, ללכת למיון וכדומה", מוסיף רון. "אנחנו מניחים שנבלה שעות בחדר ההמתנה, ובכלל לא בטוח שנצא משם בריאים - גם אם היינו בריאים יחסית לפני שהגענו לשם". נראה שבדיוק בשל כך הוקם שירות שחל עסקים, אשר מציע, בין היתר, מוקד רפואי מקצועי המאפשר לעובד בארגון - וגם לאורחים המזדמנים אליו - לקבל מענה טלפוני מיידי מרופא או מאחות, שיסייע לו באבחון מצבו, מבלי שיידרש לעזוב את המקום.

מימן אק"ג קרדיו סנסי ומשמאל הדפיברילטור של פיליפס / צילום: יוראי ליברמן
 מימן אק"ג קרדיו סנסי ומשמאל הדפיברילטור של פיליפס / צילום: יוראי ליברמן

"השירות שאנחנו מעניקים מאפשר לנו לנהל את המצבים הרפואיים בחברה, בארגון או באתר של הארגון שבו כמה עשרות עובדים", מסביר רון. "מרגע שאותו מקום עבודה מקבל מאיתנו מספר מנוי עסקי, זה אומר שכל הנוכחים באותו מקום, כולם כולל כולם, יקבלו חבילת שירותים, שבראשה מוקד הטלרפואה שלנו לרפואה מרחוק, שקיים מאז 1987.

"זה לא מוקד רגיל", ממשיך רון, "אלא מוקד שיושב בו צוות רפואי מיומן. הרי צריך לדעת איך לבצע אבחון מרחוק, לאבחן אירוע לבבי או אירוע מוחי אם הם מתרחשים, חלילה - ומרחוק, דרך הטלפון. באמצעות המוקד הזה אפשר להתייעץ איתנו בכל דבר, וזה מה שעושים העובדים במקומות העבודה שמנויים על השירות הזה: הם מרגישים בנוח לפנות אלינו ולהתייעץ בנוגע לכל שינוי במצבם הרפואי.

לפרטים נוספים על שחל עסקים>>

"אנחנו גם מספקים כחלק השירות מכשור רפואי למקום העבודה, דוגמת מכשיר א.ק.ג מלא, '12 ליד', ממש כמו בבית החולים - קומפקטי ומשדר שיודע להעביר אלינו נתונים אונליין, בתוך שניות ספורות. כך אפשר לבצע פיענוח א.ק.ג של עובד בזמן אמת. בתוך שתי דקות נוכל לקבל במוקד תמונת מצב לגבי מצבו הבריאותי של העובד, ולאבחן את מצב ליבו.

"היתרון הגדול הוא בכך שאנחנו יכולים לקצר משמעותית את זמן התגובה - עניין קריטי כשמדובר באירועי לב ומוח, כמו התקף לב או שבץ. כאן כל דקה קובעת, וברגע שקיצרנו את אותן כמה שעות של התלבטות אצל העובד, ובמקום זאת הוא מתקשר אלינו מייד וללא היסוסים כדי לקבל ייעוץ, אנחנו עשויים למנוע נזק בלתי הפיך".

כאן המקום להבהיר דבר חשוב נוסף: ייעוץ רפואי עם המוקד הטלפוני הוא לא שלב אחד לפני פינוי לקבלת טיפול. אין שום צורך לחכות לרגע האחרון כדי להתייעץ עם אנשי מוקד שחל עסקים. למעשה, רובן המכריע של השיחות במוקד הן שיחות שנותנות פתרון רפואי מקצועי מרחוק: "אנחנו חוסכים את זמן ההתלבטות משום שמדובר באפשרות נוחה וידידותית", מוסיף רון, "ואם הכל בסדר אנחנו יודעים גם להרגיע - וכך לרוב קורה: כמעט 90% מהשיחות למוקד מסתיימות בייעוץ בסיסי ובהרגעת המתקשר, לאחר שהבנו שהוא לא במצב מסכן חיים או במצב המחייב טיפול. ליתר ביטחון, לעיתים גם נתקשר לאחר כשעתיים לצורך מעקב וכדי לוודא שהכל טוב, כך שאין שום סיבה להימנע מלהתקשר אלינו ולהתייעץ, תמיד".

הדרכות עזרה ראשונה תקופתיות כחלק מהשירות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 הדרכות עזרה ראשונה תקופתיות כחלק מהשירות / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

שירותים משלימים והדרכות

שירות המוקד שחברת שחל לעסקים מעניקה לחברות ולארגונים הוא כמובן גולת הכותרת ואולי הכלי השכיח ביותר בשימוש בקרב העובדים, אך הוא לא היחיד. כך למשל, אנשי שחל עסקים מעניקים לעובדים הדרכות שונות כדי לסייע להם לטפל במקרי חירום בעבודה ולתת את המענה הראשוני, טרם הגעת צוותי הרפואה.

"מינוי שחל עסקים מציע שירותים משלימים שלטעמי הם רלוונטיים מאוד לארגונים", מפרט רון. "כך למשל שירות הדפיברילטור, מכשיר ההחייאה, שאנחנו מספקים למנויים במחיר אטרקטיבי. ברגע שיש דפיברילטור במקום העבודה, אנחנו יודעים בדיוק היכן הוא מוצב, וכך כאשר אדם מתקשר במקרה חירום נדע לכוון אותו למקום הזה, ולהנחות אותו כיצד להשתמש בו. כל זאת תוך שאנחנו מלווים את האירוע מתחילתו ועד סופו. בימי שגרה אנחנו גם מעניקים שירותי תחזוקה למכשיר, מחליפים חלקים מתכלים במועדים קבועים ובתיאום עם אנשי החברה, ועוד.

"אנחנו מעבירים גם הדרכות עזרה ראשונה לעובדים מפי פרמדיק בכיר ומנוסה - עבור כלל העובדים ועבור מגישי עזרה ראשונה בארגון. זה שירות משלים נוסף שלנו, וכך, ככל שהארגון יבצע יותר הדרכות, נוכל לסייע לאנשיו לפתח מיומנויות חשובות מאוד למענה רפואי ברגעי האמת".

עד כאן אלו פעולות שבשגרה. אך מה קורה כאשר, חלילה, נדרש גם מענה דחוף במקרה חירום? גם כאן השירות של שחל מציע מענה כולל: "במקרה חירום אנשי המוקד שלנו יודעים להנחות את העובדים במקום ולהזעיק ניידת טיפול נמרץ במידת הצורך. מאחר שמדובר במנוי שלנו, הפנייה אל המוקד לא אנונימית: ברגע שמתקבלת שיחה, מופיע אצלנו על המסך כל פרט חשוב - שם המתקשר, כתובת, אנשי קשר נוספים לשעת חירום ועוד. באזורים רחבים בארץ יש לנו ניידות טיפול נמרץ שלנו, שמאוישות על ידי רופא ופרמדיק ובטכנולוגיה הכי מתקדמת.

"כשהארגון מקבל את השירות הכולל הוא זוכה למעטפת שלמה: גם הכשרה, גם מענה וייעוץ - וגם תמיכה וסיוע אונליין במקרה חירום. זה ביטחון אדיר", מסכם רון. "זהו שירות שנותן שקט נפשי לעובדים, וגם למקבלי ההחלטות בארגון, ולמען האמת - מדובר ביחסי ציבור מצוינים לחברה. יש כאן אמירה מצד הארגון: הוא דואג לעובדים, החיים והבריאות שלהם חשובים לו, ולא רק כסיסמה".

לפרטים נוספים על שחל עסקים>>