תוכנית "גלילות דרום" על גלגוליה השונים נמצאת במוסדות התכנון כבר כ־20 שנה • כעת היא תקודם בהליך מהיר בוותמ"ל, ובתכנון מעודכן, שאמורים לסייע למימוש מהיר יחסית • "חמש שנים עד לבנייה הראשונה - זה לא בשמיים"
מדיניות התחבורה הריכוזית מותירה את הרשויות לרוב ללא סמכויות, ובענף טוענים: "הן לא יכולות לזוז בלי משרד התחבורה" • אלא שבשנים האחרונות גם העיריות מערימות קשיים ותוקעות מיזמים לאומיים בשטחן • אחד מהפתרונות שעלו: קידום רשויות מטרופוליניות לניהול התחבורה
פרויקט המטרו יצא לדרך ואיתו נשלחו כבר אלפי הודעות הפקעה לבעלי נכסים שנמצאים על התוואי של שלושת הקווים המתוכננים • מה צריך לעשות מי שקיבל מכתב, האם יש מה לעשות נגד ההפקעה ולמה זמן התגובה הוא כל כך חשוב? • גלובס עושה סדר
17 בעלי דירות ושני בעלי חנויות בבניין בפתח תקווה צפויים לקבל בסך הכול 40־50 מיליון שקל, בעקבות הפקעת הקרקע להקמת תחנת מטרו במקום • בתמורה, המדינה תקבל זכויות לדירות שייבנו במסגרת פינוי בינוי בסביבה • בינתיים, תוכנית הקו טרם אושרה
בכנסת מתעלמים מחברות הדירוג • בכפר סבא בנו בניין על תחנת מטרו מתוכננת • ובמשרד הבריאות לא שוכחים את רמדיה • זרקור על כמה עניינים שעל הפרק
צו הפסקת בנייה הוצא לבניין בכפר סבא לאחר שהתגלה כי הוקם על תחנה מתוכננת של המטרו • היתר הבנייה ניתן במקור עבור כתובת אחרת שנמחקה בעיפרון, וכעת רשות האכיפה בודקת חשד לזיוף המסמך • העירייה: "תיקון הכתובת נעשה בתום לב"
באיחור משמעותי ללוחות הזמנים, קרקעות יופקעו במרכז הרשת, לטובת הקמת קו m1 וקו m3 • לפי הודעת נת"ע "בשלב הראשון לא יבוצעו הפקעות של בתי מגורים"
הוועדה המחוזית תל אביב אישרה לחברה לבנות 150 דירות בלבד במקום 300 דירות שביקשה, וקבעה שהדירות שייבנו יוקצו לשכירות למשך 20 שנה • יו"ר הוועדה ערן ניצן: "צריך להסתכל במבט כולל" • מה יזמים אחרים יכולים ללמוד על העקרונות של הוועדה המחוזית להגדלת הצפיפות ובנייה לגובה
מכהונתו של חיים גליק כמנכ"ל נת"ע מצטיירת תמונה מורכבת: מחד, הוא חתום על הפעלת הקו האדום בהצלחה, גם אם באיחור, אך מנגד עומדת לחובתו דחייה של יתר הפרויקטים בחברה • דבר אחד בטוח - המנכ"ל הבא יצטרך להוביל שינוי ארגוני עמוק שישים את פרויקט המטרו בראש סדר העדיפויות, וגם להשיג את אמון הממשלה
ועדת האיתור שהתכנסה אמש לבחירת מנהל רשות המטרו הציעה שלושה מועמדים סופיים לניהול הרשות שתהיה אחראית על ניהול הפרויקט • המנהל שייבחר יהיה אחראי על איוש תפקידים ברשות, הקמת צוותי עבודה וניהול תקציב עתק של 150 מיליארד שקל
כמנכ"ל נת"ע הוביל גליק להשלמת פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין ת"א, קידום הקו הירוק והקו הסגול וכן קידום שלושת קווי המטרו • גליק: "נכון להערכתי להעביר את המקל למנכ"ל חדש"
שרת התחבורה הציעה השבוע באגביות לדחות את פתיחת המטרו כדי לחסוך בהוצאות. כי מה הוא זרז הצמיחה של המשק לאחר המלחמה לעומת כמה כבישים ומחלפים ב"פריפריה" שתועלתם שנויה במחלוקות • תחת רגב אין דיון מקצועי או פתרון בעיות, ואנחנו כבר משלמים את המחיר
דחיית הבחירות מעמידה בסימן שאלה מספר פרויקטי תשתית, בין היתר מחשש בעיריות מסגירת רחובות בעת הזו • במקביל, גם האיסור על הכנסת פועלים פלסטינים תורם לעיכובים • הנזק בטווח הקצר, עפ"י גורמים המעורים בפרטים, עלול להגיע לעשרות מיליוני שקלים
חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, אמר במהלך הרצאה בטכניון כי לעמדתו הפרויקט יחל לפעול רק בעוד כעשור וחצי • גורמים בחברה: "המנכ"ל שלף מהמותן ולא הסתמך על עבודה מקצועית"
בכל פעם מחדש אוהבים להתפלא על הדרך שבה זורם כסף ציבורי להתנחלויות, כמו באמצעות משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות בראשות אורית סטרוק, אבל שוכחים ששני הצדדים מגלגלים את תפוח האדמה הלוהט הזה כבר 56 שנה
שלושה מתוך שישה עובדים עזבו את רשות המטרו, שפועלת ללא מנהל מזה שנתיים, ובאחריותה 150 מיליארד שקל • לפי גורמים בענף, הרקע לעזיבות מיוחס להתנהלות השרה מירי רגב, ובין היתר, להתנגדותה למטרו • כעת, בענף חוששים שלא ייוותרו אנשי מקצוע שינהלו את הפרויקט
פרויקט המטרו של גוש דןהפקעות קרקע, פיצוייםהרכבת הקלהמירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותנת"ערשות המטרותחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה