משרד ראש הממשלה מקדם מכרז לבחירת ספקית שתקים מערך בדיקות לנוחתים בנתב"ג • ההערכות הן שתוך 2-3 חודשים יוקם מערך בדיקות חדש • החברות הניגשות למכרז יוכלו לשנות את המחיר שקבע משרד הבריאות לבדיקות
המשמעות של קביעת בג"ץ היא שחברת פנגיה היא זו שתציע את בדיקות הקורונה לממריאים משדה התעופה • חברת AID עתרה נגד הזכייה בטענה כי פנגיה הציעה מחיר גבוה מדי שאינו רלוונטי למצב השוק
חברות הציוד הרפואי נאבקו על הזכות לבצע את מערך בדיקות הקורונה בנתב"ג, עד שפמי פרימיום הוכרזה כמנצחת • לגלובס נודע כי בכיר משרד הבריאות היוצא צפוי להתמנות כסמנכ"ל בחברה הזוכה • וגם - למה המדינה עדיין משלמת לנוסעים על הבדיקות?
החובה על הנוחתים בארץ לשלם על הבדיקה אמורה להיכנס לתוקף היום, אלא שבינתיים המערכת לא ערוכה לקלוט תשלום
מהשבוע הבא הנוסעים ישלמו על בדיקות הקורונה בנתב"ג • לגלובס נודע כי משרד הבריאות לקח מרשות שדות התעופה את האחריות על המכרז שיקבע את ספקית הבדיקות
פרשת בדיקות הקורונה בנתב"ג ממשיכה להסתעף: רגע לפני שחברת אומגה הייתה אמורה לסיים את פעילותה, משרד הבריאות פנה לחברה וביקש ממנה להמשיך עד 1 ביוני • משרד הבריאות: "פועלים להכשרת הספק שנבחר בהליך התיחור להמשך מתן השירות ולצורך שמירה על הרציפות התפקודית"
הקרב על הבדיקות לנוחתים: איי.איי.די ג׳נטומיקס מבקשת לעצור בדחיפות את ההליך המכרזי שלפיו לכאורה אמורה פנגיה להקים מערך בדיקות בימים אלה • זאת בעקבות הטענה שהחברה תספק שירותים לנוסעים במחירים מופקעים שאינם משקפים את מחירי השוק, אלא היו רלוונטיים לתקופה של לפני שנה
עדיין לא ברור מי יבצע את בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג החל מיום ראשון הקרוב • לגלובס נודע כי אין כוונה לפנות לאומגה שתאריך את פעילותה, כך שבתוך יומיים בלבד אמור לקום מערך דיגום חדש • ביהמ"ש החליט לא למנוע ממשרד הבריאות לצאת בהליך לבחירת ספקית משלו
הקרב סביב מערך בדיקות הקורונה בנתב"ג נמשך: למרות ההליך המשפטי שעודנו מתנהל, פמי פרימיום נבחרה כספקית לביצוע בדיקות קורונה לנוחתים בשדה התעופה • בא כוחה של פנגיה: "משרד הבריאות החליט לברוא מחדש את דיני המכרזים לעצמו"
חברת פנגיה הגישה עתירה מינהלית בה היא מבקשת להורות על ביטול הליך התיחור שפרסם משרד הבריאות לבחירת ספק שיבצע את בדיקות הקורונה לנוחתים בנתב"ג • טוענת: "התנהלותו של משרד הבריאות מעוררת שאלות כבדות-משקל באשר למינהל תקין וכיבוד שלטון החוק"
בחצות ה-22 במאי תפסיק את פעילותה החברה המפעילה את מערך בדיקות הקורונה בנתב"ג, ועדיין לא הוחלט מי יחליף אותה • במשרד הבריאות מעוניינים לקיים מכרז, ועשויים להיקלע לקרב משפטי • בינתיים לא ברור איך פיילוט התיירות יצא לדרך וכמה כל בדיקה תעלה
בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ נגד מתווה פתיחת מעבר הגבול טאבה, שלפיו המעבר הוגבל ל-300 עוברים, הודיע אמש שר הבריאות כי המתווה מבוטל • אלא שמכסה המגבילה את היקף הנוסעים קיימת מכורח החלטה אחרת – התו הסגול שמחייב שמירה של שני מטרים מרחק בין הנוסעים במעברי הגבול
מי שיוכל להצביע בנתב"ג הם הנוסעים שנדרשים לגשת לבידוד לאחר הנחיתה, והרעיון הוא שכך הם יוכלו להצביע עוד בשטחי נמל התעופה ומשם להתפנות לבידוד • עם זאת, הקלפי בנתב"ג לא תשרת את הטייסים ואת הדיילים הישראלים
משבר הקורונה, שפגע קשות בענף התעופה המקומי, סגר לרש"ת את ברז ההכנסות השוטפות כמעט לגמרי • החברה מעסיקה כ-2,400 עובדים, לאחר שהוציאה יותר ממחצית מכוח האדם שלה לחל"ת
תנועת הנוסעים בחודש פברואר 2021 עמדה על כ-25 אלף נוסעים, והיא משקפת צניחה לעומת חודש ינואר השנה, שבמהלכו חלפו בנתב"ג כ-87 אלף נוסעים • לעומת פברואר 2020 - שהיה החודש האחרון שבו הפעילות בנתב"ג שיקפה שגרת תעופה "רגילה" עם תנועה של כ-1.4 מיליון נוסעים - מדובר בירידה של 98%
התאונה התרחשה בשל הגישה למקום מושבה של הדיילת בעמדות הצ'ק-אין בנתב"ג • השופטת: "לא מן הנמנע כי נמל תעופה חדש, או אגף חדש בנמל תעופה קיים, יערוך חשיבה מחדש ויאמץ נהלי בטיחות מחמירים"
אל עלדיוטי פריחברות תעופהחגי טופולנסקיטיסותמוניותמינוי בכיריםמכרזנגיף הקורונהנתב"ג