בשליש הראשון של השנה נמסרו בישראל 110,897 כלי רכב חדשים, ירידה של 12% לעומת השליש הראשון אשתקד • כמעט כל יבואני הרכב סובלים כיום ממחסור במלאים, ורמת ההנחות בשוק שואפת לאפס
שוק הרכב האירופי סוער בעקבות החלטת חלק מהיצרניות להפסיק להיעזר בסוכני מכירות שגוזרים עמלת תיווך, ולעבור לשיטת שיווק ישירה ללקוחות הקצה • בשלב זה השינויים לא ישפיעו על היבואנים בישראל, אך בענף מבינים שגם עליהם להיערך אליהם מבעוד מועד
לגלובס נודע כי הסכם הסחר החופשי מול קוריאה, שנחתם לפני כשנה, עשה בשבועות האחרונים צעד גדול למימושו לאחר שהסתיים תהליך האשרור שלו • במקביל עשויים ליהנות גם כלי רכב חשמליים מתוצרת סין ו-וייטנאם מהסכמי הסחר בין ישראל למדינות אלה, שנמצאים כיום בשלב מתקדם
כפי שנחשף בגלובס, בכוונת משרד הכלכלה לחתוך ב־7% את המכס על כלי רכב מיבוא מקביל • אלא שבפועל, יבוא זה מקיף נתח מצומצם מהשוק, ועלות הרכבים בו נעה סביב רבע מיליון שקל • בינתיים, הפקקים בנמלים והסגרים בסין מביאים גל התייקרויות נוסף
הנימוק לעליות החריגות הצפויות ברבעון השני הוא העלאת מחירים משמעותית של יצרני הרכב בשל המשבר באוקראינה לצד התייקרות חדה במחירי התובלה • קבוצת לובינסקי כבר עדכנה את המחירים בתחילת אפריל ויבואנים נוספים בוחנים העלאת מחירים גם כן
הרבעון הראשון של השנה הסתיים עם העמקת הדומיננטיות של המובילות בישראל, אך השיבושים הלוגיסטיים והמעבר לרכב החשמלי מגבירים את האיום על מאגרי הרווח המסורתיים • כתוצאה מכך, הדימוי של שוק הרכב המשומש משתנה, והשחקניות מזהות בו את הפוטנציאל הרווחי
מדובר בירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד • היצרן המוביל ברבעון היה יונדאי מוטורס, עם המותגים יונדאי וקיה, שכבש נתח שיא של כ-34% • ברבעון הראשון נמסרו בישראל גם כ-4,400 כלי רכב חשמליים, כ-4.3% מכלל המסירות
המחסור בשבבים ושיבושי הייצור לא פסחו על עולם הרכב במהלך השנה החולפת • עם זאת, 2021 הייתה אחת השנים הרווחיות ביותר עבור החברות הציבוריות הפועלות בישראל: הביקוש הגבוה לכלי רכב פגש בהיצע נמוך, כשההנחות התכווצו, והציבור האדיש המשיך לשלם באין מפריע
בפאנל מיוחד בוועידת הרכב של גלובס השתקפה תמונה ברורה: מחירי הרכבים המשומשים עלו בשיעור של 10%, מחירי החלפים - בכ־30%, מחירי הטיפולים - ביותר מ־10%, ומחירי הביטוח יעלו בעד 20%
דני שביט מנכ"ל לובינסקי אמר בוועידת הרכב של גלובס כי בתקופה הקרובה "דה-פקטו לא ייכנסו הרבה רכבים לישראל, כי אין מלאי" • עוד הוסיף שביט כי "כשהצרכן מגיע לרכוש רכב, הוא קודם כל שואל אם יש דגם חשמלי של הרכב שהוא ראה"
מנהל רשות המסים ערן יעקב אמר בוועידת הרכב של גלובס כי דבריו של נגיד בנק ישראל על הצורך לעבור ממס על הבלו למס נסועה כוונו לטווח הארוך, וכי גם משרד האוצר וגם רשות המסים מסכימים על כך • יעקב התייחס גם לכוונה למסות בעלי דירה רביעית ואמר כי "תפיסת עולם של מיסוי על מישהו מרובה דירות - יש בה המון רציונל"
ערן יעקב, מנהל רשות המסים, יפתח את הוועידה בשיחה על האתגרים וההזדמנויות במיסוי כלי רכב • בין המשתתפים: יעל סלומון, מנהלת אגף מטרו במינהל התכנון; דני שביט, מנכ"ל קבוצת לובינסקי; גיא שר, מנכ"ל ויה ישראל; ועוד
מאז פרוץ משבר הקורונה, העלייה בביקושים להשכרת רכבים בחו"ל מלווה בירידה בהיקף הייצור ובעיכובים רבים באספקה • בשל כך המחירים מזנקים ואף מכפילים את עצמם בהשוואה ל-2019 • בכירים בתחום השכרת הרכב: "הפער לא צפוי להצטמצם לפני 2023"
האופטימיות ביחס ל-2022 נעלמה לאור המשברים הגלובליים • הרבעון הראשון בישראל אמנם צפוי להסתיים עם נתוני מכירות חיוביים אבל בהמשך ממתינים לרוכשים מלאים מכווצים והיצע מוגבל • בינתיים, המותגים הסיניים ממשיכים לזרום לשוק הישראלי
בעשורים הקרובים צפויות ענקיות הרכב העולמיות לנטוש בזו אחר זו את ייצור מנועי הבנזין, ועל פי התחזיות, ב-2040 58% ממכירות הענף בעולם יהיו של כלי רכב חשמליים • לרשות המשקיעים הרוצים להיחשף לצמיחה המטאורית הזו עומדים מכשירים העוקבים אחר מדדים בסקטור, כולל מוצרי השקעה של בתי השקעות בישראל
חברת המימון מבקשת לנצל את יתרון הגודל שלה אל מול יבואנים וסיטונאים, לרכוש רכבים ולמכור אותם לסוכנויות או למגרשי רכב הפועלים מולה • ההכנסות מהפעילות החדשה הסתכמו ברבעון הרביעי של 2021 בכ-26 מיליון שקל
השבוע בענף הרכביבוא רכבכלי רכבמבחן דרכיםמכונית חשמליתמס קנייהמסיםסיןרכב חדשרכב סיני