נאום מירי רגב בכניסתה לתפקיד שרת התחבורה מיפה את תוכניותה למשרד • בין היתר דיברה על התקציב המתקרב, ועל עתיד המטרו ואמרה: "כל עוד לא יהיה פתרון לחיבור מדינת ישראל מדן ועד אילת אני אתנגד להמשך קידום התוכנית"
בדיון בוועדת הכספים טענה רשות המסים כי שיעור החדירה של כלי רכב חשמליים גבוה מעל הציפיות
בכהונתה הקודמת מירי רגב מינתה את אנשי שלומה לחברות התשתיות הממשלתיות וכופפה את השדרה המקצועית במשרד התחבורה • לפי הצהרותיה זו גם התוכנית לעתיד • העמקת השליטה בשם ה"משילות" פוגעת באינטרס הציבורי ומסכנת חברות האמונות על עשרות מיליארדי שקלים
עפ"י ההסכמים הקואליציוניים, סמכויות מקצועיות רבות יתרכזו אצל סגן השר המיועד אורי מקלב • על הפרק: ביטול רפורמת אגרות הגודש והכנסת נציג הרבנות לוועדה המאשרת עבודות בשבת • בינתיים, שדרוג התחבורה הציבורית עלול ליפול קורבן לחלוקה סקטוריאלית
ב־2002 נכתבו הנחיות להאטת התנועה במרכזי הערים במטרה להקטין את הסכנה להולכי הרגל • אלא שהתנגדות מצד הרשויות המקומיות השאירה אותן על הנייר, בזמן שמספר ההרוגים ממשיך לעלות • כך הפכה ישראל לאחת מהמדינות המסוכנות ביותר לחצות בהן את הכביש
גם בתרחיש האופטימי ביותר המטרו לא יפעל לפני שנת 2034 • אבל כדי שזה יקרה, אפילו באופן הדרגתי, בשנה הקרובה צריכה להיות התקדמות משמעותית שתחפה על העיכובים הרבים שאירעו בדרך
הטיפול בתחבורה הציבורית יפוצל, התשתיות העיקריות יטופלו באוצר, והפרויקטים העירוניים יועברו למשרד הפנים • המשמעות: צמצום סמכות משרד התחבורה וחשש שאינטרסים פוליטיים יעכבו פרויקטים
יותר מ־450 אוטובוסים חשמליים כבר פועלים כיום בישראל • אך הדרך להשלמת היעדים עוברת באתגרים רבים: החל מהרשויות המקומיות ועד הקמת תשתיות
משרד התחבורה הקצה 230 מיליון שקל לקידום זמינות הכביש החדש • התוכנית תאפשר הקמת שכונה נוספת במועצה המקומית הסמוכה לקיסריה • מרב מיכאלי: "חלק ממהלך אסטרטגי למיפוי הצרכים ביישובי החברה הערבית"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בדק את היבטי הגנת הסייבר במגזר התחבורה, בצה"ל, ברשות המסים ובמערכות ציוני הבגרות • בכלל הגורמים שנבדקו נמצאו כשלים ברמות חומרה שונות, הן ברמה המבנית והן בנוגע לביקורת ומעקב אחר משימות
לפי משרד התחבורה, דן ואגד ביקשו להפסיק את שירותי ההסעות בתום תקופת הניסוי ב-31 בדצמבר
אין ספק כי לבצלאל סמוטריץ', שר האוצר המיועד, יש קבלות מוכחות ממשרד התחבורה בו ישב בעבר • אך מודל הרוטציה המתגבש, לצד המציאות הכלכלית, צפויים להקשות מאוד על יו"ר הציונות הדתית • וגם: מה חשב סמוטריץ' של 2017 על המשרד אליו הוא מגיע כעת?
דוח מבקר המדינה מצביע על הדחיות בהקמת הרכבת הקלה בגוש דן, מציין כי המשמעות הכלכלית של דחיית השקת הקווים הירוק והסגול היא עלות של 1.5 מיליארד שקל, וממליץ להקים גוף שיתאם בין נת"ע לחברות התשתיות והרשויות המקומיות
מנכ"ל מינהל התכנון החליט להעביר את התוכנית השאפתנית שנגנזה בעבר בשל חוסר כדאיות כלכלית לטיפול הוועדה לתשתיות לאומיות • על הפרק: בחינת כדאיות חוזרת ובדיקת חלופה לתוואי, בהתאם לשיקולים תכנוניים וסביבתיים
חרדים נוסעים יותר ברכב הפרטי, נשים משלמות את מחיר הזנחת התחבורה הציבורית, והתלות של הישראלים בכלי רכב הולכת וגדלה • הישראלים לא מכורים לרכב פרטי, הם כלואים בו
עדי קין קרני, המנהלת היוצאת של מיזם "מהיר לעיר", מתגאה בנת"צים הרבים שהוקמו גם מחוץ לת"א ומאמינה שישראל יכולה להיות מרחב תחבורה מתקדם ממש כמו אמסטרדם • אבל חלק מהרשויות המקומיות מערימות קשיים, ואי היציבות השלטונית מותירה את הכאוס בכבישים
פרויקט המטרו של גוש דןינקי קוינטמטרומירי רגבמשרד האוצרנת"ערשות המטרושרת התחבורהתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה